05 May 2010

Adakah? (ii)

Sambungan dari entri semalam...

Isteri: B da tak payah gi KURSUS KEBAPAAN.

Suami: kenapa?

Isteri: "kawan baik" sayang da datang :(

Suami: Alaaaa...(reaksi Alaaa ada 2 maksud ni. tapi di cover dengan ayat berikut) baru ingat nak bagi tau arep(bespren) yg B mungkin nak jadi ayah.

Isteri: Da bersedia ke nak jadi ayah? Tahu ke nak pegang baby?

Suami: B da pernah la pegang baby(ckp dengan penuh confident). Tapi B memang nak gi jugak KURSUS KEBAPAAN la. Ok tak?

Isteri: OK sangat²!!.. *senyum²
________________________________________________



Isteri mana lah yang tak happy bila suami ada initiative untuk membantu dan meringankan tugas isteri. Tak kisah lah dari segi apa sekali pon. Betol tak?

Bila dah kawin ni, kalau "kawan baik" tak datang @ lambat datang agak teruja jugak. Tapi saya tidak la terlalu excited takut rezeki itu tidak menyebelahi kami akan kecewa. Apa² kami berdoa & berserah pada-Nya.

Agak lucu jugak bile tengok reaksi suami. Macam² ada. Terkejut, terkujat, senyum simpol tapi rasenya lebih terkejut kot. Belum apa² lagi siap ajak saya gi klinik. Nak check up. Haha.. Pregnancy test pun saya tak buat lagi(takot + malu nak beli). Saya cakap tunggu lagi 1 minggu. Lagi pun saya baru lewat 1 minggu.

Tup² lepas publish entri semlm, pergi toilet tengok dia terus datang.
Haih!! tape la cuba lagi.


7 ucapan cinta:

SuryaRahman said...

Oh. Sorry.
Belum rezeki saya jugak :<

QueenBz said...

Sama la kite :)dah 6hari lambat!
semalam "kawan baik" dah datang..
haha..
cuba lagi! ;p

Haliza Haron said...

surya:
tape. usaha kena lebih lg. hehe..

♥ balkidz_hunny ♥ :
suspen je kn kalo lmbt. maklum ler da kawen. dulu mase ank dara sy mls sgt nk kire.

Selamat mencuba :)

YuNyLoveSYou said...

4 hari lepas, kawan baik saya pon datang jugak! dah lewat 2minggu! huuuuuuuuuuuu stresss tetiba dia datang tak bagi salam!

Haliza Haron said...

yuny:
awk da lewat 2 minggu? jgn stress eh. bole try lg. :)

Afira said...

Haliza.. AWARD for you..check my blog

PUAN THALHA : said...

InsyaAllah. Kita sentiasa doakan ! :)

 
Blog ini telah diubah sikit jek oleh haliza dari template suckmylolly.com