10 September 2009

Tentang Kasut

Semalam, 09.09.09 agak² ade tak orang nikah? Tertanya² jugak. Kot la ade yg nikah ke. Tarikh cun la katakannn...

Ok la bukan nak cerita pasal tarikh. Ni nak cerita, semalam saya dan en.tunang berbuka kat Jusco Tebrau City, sambil tu ade misi lain jugak. Mengusha kasut hantaran, nikah & raya. Banyak betul. hehe.. Tapi lebih kepada kasut nikah sebenarnya yang lain tu menyambil jer. Puas la round satu Jusco tapi takde yang betul² berkenan kat hati. Bak kata orang, kalau tido pun bole sampai mimpi² kasut idaman. Yang berkenan sikit² tu ade la. Kat vincci, pattern da ok tapi heels pulak, sangat tinggi dan halus je. Macam tak confident je nak lari jalan. Saya lebih prefer wedge sebabnye stabil je rasa bila dipakai.

Ciri yang lain pulak, saya suka yang jenis tak tertutup sangat atau yg open sangat. Rekaan Stuart Weitzman(gambar 1st) ni da perfect bagi saya. ^__^ Ade jugak teringin nk bling² sikiittt jek. Saya tanya pendapat en.tunang, dia jawab "ala sayang beli la keronsang pastu tampal kat kasut nikah" Senang kan jawapan dia? Dia da penat la tu cari kasut saya. Lelaki ni asal bole je kan? Tapi time cari kasut hantaran dia, tuhan jer la tahu dia punya cerewet. Pujuk² pun tak makan saman. Yang paling geram dia bole ckp "ni baru cari kasut, belum lagi cari cincin. Nanti cari cincin, jangan pulak macam cari kasut" Halus jer dia punye sindiran. "Baiklah" itu je la jawapan saya. Nak bertomoi gaduh karang kurang pahala, sabar jer la.. T____T

Kat sini ada tips² memilih wedding shoes. Harap dapat membantu. :)





p/s: Ada tak yang nak rekemen beli kasut kat mane?

6 ucapan cinta:

MaZNi PutERi said...

eh, awak... seirus cantik kasut ni... saya pun suka kasut yg cmni tuk nikah n sanding nanti. rasa confident sket nk jln... hehehe

Haliza Haron said...

hehe.. same la citerasa kite. a'ahkn? jalan pon rase selamat je. kat mane ek nk cari seiras camni?

Durruz Azam said...

cantek...sy pon takut nk pakai kasut tinggi2 tirus tu....kang cipta sejarah laen plak di hari kahwin..huhu

Haliza Haron said...

btol2. haru nanti kat majlis sendiri. hehe..

ay_yusof said...

Try Primavera. kat Jb tak ada rasanya. Harganya tak la mahal sgt (time tgh promo la). tak pun tgk kat nine west. but i really suggest Primavera. banyak kasut dia yang bling2 (macam sandal saya...)

Haliza Haron said...

ain:
sy da pegi primavera tp takde wedge rasenyer. nine west maybe ade kot. nmpknyer kena naik kl la.. huhu

 
Blog ini telah diubah sikit jek oleh haliza dari template suckmylolly.com